De beste grap die ik hier al gehoord heb...
Vandaag kreeg ik een brief in de bus van Telmex (lokale telecom operator) waar ik ook mijn internet contract heb. De brief was zo een standaard geval waar ze u uitleggen wat de promoties zijn met onderaan de boodschap 'Telmex is proud to be the number one internetprovider with the best offered services in Mexico'.
Daar moest ik toch effe hartelijk om lachen.
Ik heb namelijk sinds vorige vrijdag geen internettoegang meer. Ik heb sinds die vrijdag elke avond een uur of twee aan de telefoon met hun technische dienst gehangen om dit op te lossen.
Elke keer ik iemand aan de lijn kreeg en vroeg naar iemand die me in het Engels (mijn Spaans is nog niet goed genoeg om dit soort dingen te doen) kon verderhelpen (en dit is iets waar ze zeer duidelijk over zijn, bij Telmex zijn er 24/24u mensen die je in het Engels verderhelpen aanwezig) kreeg in de boodschap dat ze me direct zouden verder verbinden met iemand in het Engels. Waarna ik steevast weer achteraan de wachtlijn gezet werd en na een uur kon dit spelleke weer herhaald worden. Dit was als ze niet gewoon de telefoon oplegden (iets wat ze me ook zo'n 4 keer gelapt hebben).
Na 5 dagen proberen kreeg ik dan toch iemand aan de lijn die me in gebroken Engels probeerde te helpen. Hij kreeg het niet opgelost dus maakte een rapport aan en zei dat men mij zou bellen om me verder te helpen. Ik vermelde duidelijk dat ze mij op mijn gsm moesten bellen aangezien ik niet eens een telefoon heb die aangesloten is op mijn vaste lijn. Nu kreeg ik gisteren een voicemail bericht (had 1 oproep gemist) van Telmex dat ze mij een paar keer hadden proberen te bellen (op mijn vaste lijn inderdaad) en dat ik nooit opnam en dat ik heb terug moest bellen om te checken of mijn probleem nog hetzelfde was (aangezien ze nul, nikske en nog minder gedaan hebben om het op te lossen lijkt me dit vrij duidelijk). Dus ipv mij op mijn gsm te bellen hebben ze mij op mij niet bestaande vaste telefoon gebeld terwijl ik toch duidelijk vermelde dit niet te doen.
Nu denken sommigen waarschijnlijk van 'dit is Mexico en dat kunt ge verwachten'. Dat weet ik ondertussen ook al want dit is niet de eerste keer dat ik op een vriendelijke en kalme manier iets probeer gedaan te krijgen van een dienstverlenend bedrijf hier en enkel en alleen iets gedaan krijg op dezelfde manier. Dit zijnde me voor op zijn minst de 5e keer te moeten verlagen tot de enige manier dat ge hier ook maar iets gedaan krijgt en dat is dreigen dat ge klacht gaat neerleggen zowel op de klantendienst als bij de technische dienst en het contract gaat opzeggen ,......). Maar op den duur wordt ge dit gewoon beu.
Wonderwel schieten ze dan in gang en ik zou morgen zowaar iemand over de vloer krijgen die het allemaal zou oplossen. Het is toch godgeklaagd dat ge echt helemaal niks gedaan krijgt in dit land op de normale manier. AL mijn collega's hebben me al gezegd dat ook zij (die toch goed Spaans spreken als Mexicanen zou ik zo denken) op dezelfde manier met dit soort diensten moeten onderhandelen en dat het dus niet enkel gericht is tegen buitenlanders.
En dan denken ze hier dat Mexico de volgende jaren economisch enorm gaat verbeteren en dat de corruptie ten staande gehouden gaat worden en dergelijke. Mijn voorlopige prognose na 4 maanden in dit land is dat dit misschien voor binnen een generatie of 5 (als ze het aantal immens luie mensen teruggebracht hebben van 70% van de werkbevolking naar een schamele 40% (zoals bij ons)) wel eens zou kunnen gebeuren maar vertel dit wijselijk niet aan diegenen die het er steeds over hebben want ge wilt die mensen niet ontmoedigen natuurlijk. En dan ben ik nog erg positief ingesteld.
Bon, rant off en terug aan het werk (en wat minder de luierik uithangen en mijne blog updaten tijdens werkuren).
Daar moest ik toch effe hartelijk om lachen.
Ik heb namelijk sinds vorige vrijdag geen internettoegang meer. Ik heb sinds die vrijdag elke avond een uur of twee aan de telefoon met hun technische dienst gehangen om dit op te lossen.
Elke keer ik iemand aan de lijn kreeg en vroeg naar iemand die me in het Engels (mijn Spaans is nog niet goed genoeg om dit soort dingen te doen) kon verderhelpen (en dit is iets waar ze zeer duidelijk over zijn, bij Telmex zijn er 24/24u mensen die je in het Engels verderhelpen aanwezig) kreeg in de boodschap dat ze me direct zouden verder verbinden met iemand in het Engels. Waarna ik steevast weer achteraan de wachtlijn gezet werd en na een uur kon dit spelleke weer herhaald worden. Dit was als ze niet gewoon de telefoon oplegden (iets wat ze me ook zo'n 4 keer gelapt hebben).
Na 5 dagen proberen kreeg ik dan toch iemand aan de lijn die me in gebroken Engels probeerde te helpen. Hij kreeg het niet opgelost dus maakte een rapport aan en zei dat men mij zou bellen om me verder te helpen. Ik vermelde duidelijk dat ze mij op mijn gsm moesten bellen aangezien ik niet eens een telefoon heb die aangesloten is op mijn vaste lijn. Nu kreeg ik gisteren een voicemail bericht (had 1 oproep gemist) van Telmex dat ze mij een paar keer hadden proberen te bellen (op mijn vaste lijn inderdaad) en dat ik nooit opnam en dat ik heb terug moest bellen om te checken of mijn probleem nog hetzelfde was (aangezien ze nul, nikske en nog minder gedaan hebben om het op te lossen lijkt me dit vrij duidelijk). Dus ipv mij op mijn gsm te bellen hebben ze mij op mij niet bestaande vaste telefoon gebeld terwijl ik toch duidelijk vermelde dit niet te doen.
Nu denken sommigen waarschijnlijk van 'dit is Mexico en dat kunt ge verwachten'. Dat weet ik ondertussen ook al want dit is niet de eerste keer dat ik op een vriendelijke en kalme manier iets probeer gedaan te krijgen van een dienstverlenend bedrijf hier en enkel en alleen iets gedaan krijg op dezelfde manier. Dit zijnde me voor op zijn minst de 5e keer te moeten verlagen tot de enige manier dat ge hier ook maar iets gedaan krijgt en dat is dreigen dat ge klacht gaat neerleggen zowel op de klantendienst als bij de technische dienst en het contract gaat opzeggen ,......). Maar op den duur wordt ge dit gewoon beu.
Wonderwel schieten ze dan in gang en ik zou morgen zowaar iemand over de vloer krijgen die het allemaal zou oplossen. Het is toch godgeklaagd dat ge echt helemaal niks gedaan krijgt in dit land op de normale manier. AL mijn collega's hebben me al gezegd dat ook zij (die toch goed Spaans spreken als Mexicanen zou ik zo denken) op dezelfde manier met dit soort diensten moeten onderhandelen en dat het dus niet enkel gericht is tegen buitenlanders.
En dan denken ze hier dat Mexico de volgende jaren economisch enorm gaat verbeteren en dat de corruptie ten staande gehouden gaat worden en dergelijke. Mijn voorlopige prognose na 4 maanden in dit land is dat dit misschien voor binnen een generatie of 5 (als ze het aantal immens luie mensen teruggebracht hebben van 70% van de werkbevolking naar een schamele 40% (zoals bij ons)) wel eens zou kunnen gebeuren maar vertel dit wijselijk niet aan diegenen die het er steeds over hebben want ge wilt die mensen niet ontmoedigen natuurlijk. En dan ben ik nog erg positief ingesteld.
Bon, rant off en terug aan het werk (en wat minder de luierik uithangen en mijne blog updaten tijdens werkuren).
0 Comments:
Post a Comment
<< Home